tisdag 19 november 2013

Länge sen hurrni!!!

Men jag har verkligen haft NOLL tid…

Jag har varit på undersökningar, utredningar, lagt ner pluggandet, fått en diagnos mm och är fortfarande under utredning…

Diagnosen jag har fått heter Hypermobilitetssyndrom/EDS och det innebär att jag är överrörlig i lederna vilket leder till enorm smärta i kroppen…
Well well, den kommande undersökningarna gäller min mage då dem ska göra någon sorts undersökning med en kamera ner i halsen och vidare ner till magen. Detta på grund av att mina värden är jätte dåliga och min läkare tror att jag alternativt kan ha ett blödande sår i magen som gör att min kropp inte tar upp näring på rätt sätt…
Sen ska jag även träffa ortoped/kurator och andra som kan hjälpa med med min diagnos och mina problem. Jag har även fått en tid till en sjukgymnast nu på Torsdag som ska hjälpa mig att stabilisera upp musklerna runt lederna.
Kuratorn ska hjälpa mig att hantera min smärta och även lära mig att leva med denna kroniska sjukdom.
Ortopeden ska hjälpa mig med min smärta som jag har i ryggen…
Jag hoppas även att dem gör en vidare utredning och ser om mina andra syntom kan ha med en ren EDS diagnos att göra…
Well well, de händer en del i mitt liv och med min kropp just nu. Men jag hoppas dem får ordning på skeppet snart!!!

Förutom kroppen händer det även mycket hemma, vi ska bland annat flytta till en fyra på skallberget i början på nästa månad. Riktigt skönt ska det bli att barnen får egna rum och att vi får ett stort kök så vi får plats att laga mat.

Jaaaaaa hurrni de va väll det jag hade att informera er med för stunden…
Det är även andra saker i våra liv som händer just nu men mer kan jag tyvärr inte avslöja riktigt än!!!

Ha de så bra så länge,
Vi hörs!
Puss&Kram

Inga kommentarer: